PROSJEKT / 10000 HAPPY BIRTHDAYS

10 000 happy birthdays

I dei fleste landa i verda er fødselsdagen ein dag som blir feira. Men i mange lavressursland kan fødselsdagen væra den farligste dagen i eit barns og mors liv. Kvart år døyr ca 300.000 mødre og 2,7 millioner nyfødte på fødselsdagen.

Dei fleste av desse liva kan reddast.

Voss Rotary Klubb er med og støttar dette viktige arbeidet økonomisk.

Den internasjonale sammenslutninga av jordmødre (ICM) i samarbeid med jordmødreforeningane i Zambia og Malawi, med støtte frå Laerdal Global Health, starta det ambisiøse 10.000 Gratulerer med fødselsdagenprosjektet i 2014.

Målet med prosjektet var å læra opp 10.000 jordmødre og anna helsepersonell innan 2016, som kan hjelpa mødre til å overleva blødning etter fødsel og hjelpa nyfødde barn til å puste og overleve fødselen.

Basert på suksessen til dei 10 000 glade fødselsdagar, vil prosjektet no oppgraderast til 50 000 glade fødselsdagar. Målet vårt er å hjelpa til med å trena, utstyre og gi fødselsmedhjelparar opplæring til å redda liv ved fødselen, og dermed bidra til ytterligare 50 000 Gratulerer med fødselsdagar, innen 2020. Programmet vil framleis verta håndtert av nasjonale hjelpeorganisasjoner og koordinert av ICM i samarbeid med Laerdal Global Health og andre.

For tiden er arbeid i gang for å velgja ut andre land som skal inkluderast i programmet. 27 land har svart på ICMs invitasjon. Av disse er sju land med høg spedbarnsdødlegheit valgt ut for å utvikla eit meir omfattande program.

Link til Laerdal Global Health